lördag 4 augusti 2012

fåglarna på midsommarafton

jag tog ett antal bilder på fåglarna som hade radat upp sig så fint. Dessvärre var sjöstadsbåten i bakgrunden på de flesta av dem. Det var bara två stycken som blev kvar utan båt i bakgrunden. Men till min besvikelse visade det sig att på den ena så var fem av sex fåglar skarpa och på den andra var endast en skarp. Därför bestämde jag mig för att fuska och montera ihop dem.
det här är den första bilden med den skarpa främsta fågeln.


Det här är den andra bilden med de övriga i skärpa.
och här är slutresultatet. 

Jag använde bilden där majoriteten var skarpa. Den suddiga fågeln tog jag bort genom att använda klonverktyget i photoshop och sedan kopierade jag in den skarpa istället. Jag tycker själv att det blev ganska bra. Som man kan se så är den främsta stolpen lite för suddig egentligen, kanske skulle jag bytt ut den också.



Inga kommentarer: